wtorek, 20 sierpnia 2013

Odbiegając od roślin

W dzisiejszym wpisie, chciałabym nieco odejść tematycznie od roślin, ale dalej pozostać w świecie biologii.

Wczoraj postanowiłam odwiedzić wystawę - Human Body Exhibition - w Gdańsku. Dziełami sztuki, jeżeli tak można to nazwać, są ludzkie ciała poddane metodzie plastynacji. Główną myślą tego miejsca jest rozwój, każdego z nas, na temat naszego ciała.

Wynalazcą metody plastynacji jest Gunther von Hagens, niemiecki lekarz i patomorfolog. Możecie go znaleźć w programie Anatomia dla początkujących - program o sekcji zwłok, w celu pokazania każdego układu. Z jego inicjatywy powstał cykl wystaw pt. Body Worlds. Niebywale interesujące, ale i kontrowersyjne, ponieważ znajdują tam się również akty.

Wracając do Human Body Exhibition. W każdym pomieszczeniu znajduję się inny układ: kostny/mięśniowy, oddechowy pokarmowy, nerwowy, krążenia, moczowo-płciowy. Co więcej, w tym ostatnim, pokazany jest szczegółowy rozwój płodu.

W każdej z tych części, możemy dokładnie się przyjrzeć kościom, mięśniom, narządom. Przy każdym istotnym elemencie danego układu, znajduję się element zdeformowany lub po chorobie nowotworowej. I tak można było znaleźć raka mózgu, wątroby, kości, piersi, płuc, udar mózgu, przerost narządów, zakrzep w naczyniu i wiele innych fascynujących.

Według mnie najbardziej fascynującym działem był ten zawierający rozwój płodu. Można tam było zaobserwować rozwój życia od kompletnego początku w różnych fazach takich jak 1 tydzień, 4 tydzień, 8 tydzień, itd. itd. aż do 24 tygodnia. Naprawdę ciekawy widok!

Niestety było tam zabronione robić zdjęcia, a ja jako dobry obywatel się posłuchałam. Jednakże dorzucam parę zdjęć znalezionych w internecie.
I oczywiście odsyłam do strony w internecie. KLIK

















Brak komentarzy: